APP incidències
L’Ajuntament implanta un nou servei de comunicació d’incidències a través d’APP
(Gener 2022)
L’eina serveix com a canal directe de comunicació de les anomalies que es detectin en els espais públics del municipi
L'Ajuntament de Sant Llorenç d'Hortons s'ha unit als més de 500 municipis que a nivell estatal disposen del servei Línia Verda. A través d'aquest canal de comunicació directe, els veïns i veïnes ja poden posar en coneixement del consistori aquelles anomalies que detectin en l’equipament urbà del municipi.
Per a poder utilitzar aquest nou servei és necessari descarregar l'APP Línia Verda. Per a fer-ho, cal accedir a Google Play o a l’APP STORE i descarregar-la; a partir d'aquest moment, l'usuari selecciona el municipi sobre el qual vol comunicar la incidència.
Per a comunicar una incidència, n'hi ha prou amb clicar sobre el botó “Nova Incidència”. Un desplegable amb les diferents tipologies d'incidències apareixerà a la pantalla. L'usuari selecciona aquella sobre la qual vol comunicar i, de manera automàtica, l'APP detecta les coordenades exactes en les quals se situa l’anomalia. El següent pas és adjuntar una foto i comentari sobre aquesta. Posteriorment, només cal prémer el botó d'enviar.
Una vegada enviada, personal de l'Ajuntament rebrà la notificació de l’anomalia comunicada i, a partir d'aquest moment, s'inicien els tràmits per a donar solució a la incidència detectada. El ciutadà o ciutadana, al seu torn, rep notificació en el seu telèfon mòbil sempre que es produeixi un canvi en l'estat d'aquesta.
A través de Línia Verda, l'usuari també pot plantejar qualsevol consulta mediambiental, només cal seleccionar l'opció de “Fes la teva consulta”. En un termini màxim de 24 hores tindrà resposta per part d'un equip d'experts en la matèria de forma completament gratuïta.
Al servei Línia Verda també es pot accedir a través de la pàgina web: www.liniaverdahortons.cat. A més de comunicar una incidència o plantejar una consulta, l'usuari disposa d'un ampli contingut de consulta mediambiental (guia de bones pràctiques, consells, informació pròpia del municipi, etc.).
Una altra de les possibilitats que ofereix aquesta eina és l'enviament de comunicacions informatives per part de l'Ajuntament als ciutadans que així ho desitgin. D'aquesta manera, a més d'implantar un canal per a resoldre incidències de manteniment en el municipi també es pot fer arribar la informació de servei públic que es consideri oportuna, com el tall de trànsit d'un carrer, l'horari de determinats espectacles municipals, o el tall d'aigua o llum que es pugui produir en qualsevol punt.
L’alcalde i regidor d’Atenció Ciutadana, Jordi Ferrer, ha animat als veïns i veïnes de Sant Llorenç d’Hortons a utilitzar el servei Línia Verda, i ha destacat que “a través de la implantació d’aquesta eina, i amb una important participació ciutadana, el consistori pretén aconseguir un municipi que compleixi amb les expectatives de benestar social dels seus veïns”.