Obertes les preinscripcions a l'Escola Bressol Els Gotims pel curs 2024-25

Dimecres, 8 de maig de 2024 a les 09:00

Del 8 al 21 de maig de 2024 estara obertes les inscripcions Oberta a l'Escola Bressol Els Gotims pel curs 2024-25 i per infants de 0 a 3 anys.

  • PRESENCIAL: Presentar la sol·licitud i la documentació a l’OAC de l'Ajuntament de Sant Llorenç d'Hortons.

       C/Pau Casals, 28
       08791 Sant Llorenç d’Hortons
       Tel: 93 771 63 37 / 651 83 45 67
       a8060654@xtec.cat
       www.elsgotims.cat

Documentació que cal entregar

  • Imprès de sol·licitud de preinscripció: la trobareu a la web del Departament d'Ensenyament (enllaç al final d’aquest díptic)
  • Llibre de família (pàgina on està inscrit l'infant)
  • DNI del pare, mare o tutor legal
  • Targeta sanitària de l'infant.

Documentació a enviar en cas d'al·legar certs criteris de prioritat:

  • Documentació acreditativa de ser beneficiari/ària de la prestació econòmica de la renda garantida de ciutadania.
  • Discapacitat de l'alumne/a, pare, mare o germans. Es consulten electrònicament les dades del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • Carnet de família nombrosa o monoparental vigent.

*Tota la documentació ha de ser original, no cal portar fotocòpies.

CALENDARI PROCÉS PREINSCRIPCIÓ – MATRÍCULA:

Publicació de la llista de sol·licituds de preinscripció amb la puntuació provisional:

31 de maig de 2024

Presentació de reclamacions:

Del 3 al 7 de juny de 2024

Publicació llista d’admesos/es:

17 de juny de 2024

Període de matrícula:

del 17 al 25 de juny de 2024

 

Els Gotims

Una escola de primer cicle d’Educació Infantil (0-3 anys).
Per llei, l'escolarització obligatòria comença als 6 anys però l’Ajuntament de Sant Llorenç d'Hortons (des de l’any 2001) va considerar prioritari oferir aquest servei a les famílies, tot impulsant el sistema educatiu en coordinació amb la resta d’escoles d’educació infantil i primària del municipi.

Els nens i les nenes, l’eix de l’’escola:

L’eix vertebrador de l’escola són els nens i les nenes; al voltant d’ells i d’elles giren els objectius, les actuacions, les reflexions i les modificacions que realitza el centre educatiu. Considerem els infants com a éssers vius plens de curiositat. Són capaços de treure profit de cada moment viscut, aprenen dels seus errors i emmagatzemen la informació utilitzant-la després, per crear estratègies i anar-se adaptant al medi que l’envolta.
És a partir de les activitats quotidianes i les propostes de joc planificades i organitzades per l’equip educatiu que s’intenta afavorir l’autoestima, la socialització i l’autonomia de l’infant.
Sabent també la importància del paper de les famílies en cada un dels infants, l'escola potencia aquesta intervenció familiar i procura que família i escola treballin conjuntament. Dit això, us convidem a gaudir, compartir i participar de cada moment educatiu de l'infant.

Una escola o una llar?

“El nostre interès fou sempre que l’escola no s’assemblés a
l’escola en l’accepció usual del mot, en el sentit del lloc on es
reben i s’aprenen lliçons. Volíem que fos el lloc on s’aprengués
a viure i a gaudir de la vida en consonància amb el
desenvolupament normal de les forces i facultats de l’infant.
Considerem que el judici més favorable que es pot fer d’una
institució educativa, és a dir, que s’assembla a una llar.”

Rosa Sensat.

Què procurem transmetre des dels Gotims?

Al llarg de l’etapa de l’educació infantil els nens i les nenes hauran d’anar desenvolupant les capacitats a l’entorn d’aquests eixos:
1. Aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autònoma.
• Progressar en el coneixement i domini del seu cos, en el moviment i la coordinació, tot adonant-se de les seves possibilitats.
• Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge positiva d’un mateix i dels altres.
• Adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes amb seguretat i eficàcia.
2. Aprendre a pensar i a comunicar.
• Pensar, crear, elaborar explicacions i iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques.
• Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges (verbal, musical, matemàtic i plàstic).
3. Aprendre a descobrir i tenir iniciativa.
• Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.
• Mostrar iniciativa per afrontar situacions de la vida quotidiana, identificant-ne els perills i aprendre a actuar en conseqüència.
4. Aprendre a conviure i a habitar en el món.
• Conviure en la diversitat, avançant en la relació amb els altres i en la resolució pacífica de conflictes.
• Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social.
5. Prendre consciència de la importància de tenir cura del medi ambient.
• Cuidar l’hort i el jardí
• Reciclar, reutilitzar i reduir diferents materials.
• Adquirir uns hàbits alimentaris saludables.
• Aprofitar els recursos naturals i disminuir els consums innecessaris.

Com ho fem?

Els nens i les nenes aprenen mitjançant els eixos transversals (activitats, accions i jocs que formen part del dia a dia de l'escola i que es treballen al llarg de tot els curs escolar).
Aquests són:
• Hàbits i rutines: aprenem a menjar sols, a rentar-nos les mans, a anar sols al lavabo, a dir hola i adéu, a donar les gràcies, etc. Tot plegat, ens dóna seguretat i autonomia.
• Conèixer el nostre cos, els sentits i les emocions: ens mirem els uns als altres i al mirall, explorem amb diferents materials i espais per investigar què podem fer, mirem de trobar solucions i ens alegrem quan aconseguim algun repte. També, ens fem petons, abraçades i plorem quan estem tristos. Mica en mica, coneixem els nostres límits, possibilitats, habilitats, capacitat i les nostres emocions.
• Explorar l’entorn i aprendre a conviure: ens envolten multitud d’estímuls per conèixer; ho toquem tot, explorem objectes, materials i l’entorn per tal de descobrir noves sensacions que ens faran aprendre les qualitats del que ens envolta. Explorarem l’escola, el jardí, passejarem pel poble. També, aprenem a compartir els espais, els materials i les persones que conviuen amb nosaltres.
• Comunicació i llenguatges:
o Llenguatge oral: aprenem a comunicar-nos, a expressar necessitats, sentiments i emocions.
o Llenguatge musical: cantem cançons i reproduïm els seus gestos, aprenem a moure el cos al ritme de la música, imitem i diferenciem sons i sorolls i gaudim de la música.
o Llenguatge plàstic: Juguem amb l’art, ens expressem mitjançant el color, la forma, el so, el moviment, etc.
o Llenguatge matemàtic: juguem a ficar i treure objectes de les caixes, les escampem, les classifiquem, observem i manipulem objectes, encaixem peces, endrecem les joguines, etc.
• Ser Escola Verda:
o Tenir cura del medi ambient: Classifiquem els residus (paper, plàstic i rebuig), aprofitem materials reciclats per jugar i/o decorar l’aula, cuidem l’hort i el jardí
o Adquirir uns bons hàbits alimentaris: Per esmorzar i berenar mengem molta fruita, làctics i entrepans. Els pastissos i altra brioixeria industrial, la deixem per ocasions especials (aniversaris i festes).
• Aprendre jugant:
o Joc de la descoberta: els nadons juguen amb la panera dels tresors. Després, manipulem els objectes del joc heurístic i finalment, en el joc simbòlic juguem a ser d’altres persones per a descobrir-nos a nosaltres mateixos.
o Experimentacions: la varietat d’elements, materials, objectes i textures que ens ofereixen les educadores, ens conviden a mirar amb la boca, a olorar amb els ulls, a escoltar amb les mans i a sentir amb el nas.
o Psicomotricitat: ens arrosseguem, gategem, ens posem drets, caminem i correm al pati, pugem i baixem escales i gaudim del moviment. El joc motor ens permet desenvolupar i descobrir les nostres possibilitats.

Darrera actualització: 08.05.2024 | 14:22